01 March 2010

lullaby #2

Daar was laatst een meisje loos
die wou gaan varen, die wou gaan varen
daar was laatst een meisje loos
die wou gaan varen als lichtmatroos.

Zij moest klimmen in de mast
maken de zeilen, maken de zeilen
zij moest klimmen in de mast
maken de zeilen met touwtjes vast.

Maar door storm en tegenweer
sloegen de zeilen, sloegen de zeilen
maar door storm en tegenweer
sloegen de zeilen van boven neer.

Daar was laatst een meisje loos
die wou gaan varen, die wou gaan varen
daar was laatst een meisje loos
die wou gaan varen als lichtmatroos.

Zij moest klimmen in de mast
maken de zeilen, maken de zeilen
zij moest klimmen in de mast
maken de zeilen met touwtjes vast.

Maar door storm en tegenweer
sloegen de zeilen, sloegen de zeilen
maar door storm en tegenweer
sloegen de zeilen van boven neer.

Zij moest komen in de kajuit
kreeg een pak ransel, kreeg een pak ransel
zij moest komen in de kajuit
kreeg een pak ransel en toen kwam het uit.

Och kap'teintje sla me niet
ik ben uw liefje, ik ben uw liefje
och kap'teintje sla me niet
ik ben uw liefje zoals gij ziet.

A dutch children's song this time (sorry for the non dutch speakers)
My father used to sing this one and play it on the guitar.
I like it because it is about a sailor-girl who wants to work on a ship.

1 comment:

Anonymous said...

I love lullabies! Long time ago since I've thought about this one...